Predmet je realizovaný metódou mikrovýstupov, ktoré študenti realizujú v simulovanej triede so svojimi spolužiakmi. Mikrovýstup je nahrávaný, analyzovaný a hodnotený. Hodnotenie je zložené zo sebahodnotenia, rovesníckeho hodnotenia a hodnotenia vyučujúceho. Hodnotenie sa udelí študentovi, ktorý aktívne spolupracuje na cvičeniach, realizuje svoj mikrovýstup a vypracuje jeho rozbor.
Študent sa oboznámi s metodikami (modelmi vyučovacích hodín) projektu IT Akadémia – vzdelávanie pre 21. storočie. Vie pripraviť a zrealizovať vyučovaciu hodinu geografie. Záznam mikrovýstupu mu umožní sebareflexiu a sebahodnotenie činností. Rozbor mikrovýstupu slúži na obhájenie splnenia cieľov, použitia metód, organizačných foriem, didaktických prostriedkov a spôsobu hodnotenia žiakov.
Študenti sa
v priebehu semestra oboznámia s rôznymi
témami, aktuálne požadovanými prístupmi vo vyučovaní geografie, metódami,
formami a prostriedkami vyučovania. Na jedno cvičenie sú plánované dva mikrovýstupy.